Υπάρχουν ή όχι κόκκινες γραμμές για την αξιοπρέπεια της χώρας;


Του Δημήτρη Κυπριώτη
Το τελευταίο επεισόδιο με την «επακούμβηση» του τούρκικου  εμπορικού σκάφους στην κανονιοφόρο ΑΡΜΑΤΩΛΟΣ του ΠΝ, ήρθε σαν επιστέγασμα όλων των παρόμοιων περιστατικών που έχουν συμβεί στο Αιγαίο, από τότε που η Τουρκία αποφάσισε για τους δικούς της λόγους  να ενισχύσει τα συμφέροντα της  σε βάρος  των κυριαρχικών δικαιωμάτων της Πατρίδας μας.
Τα σοβαρά όμως ερωτηματικά που εγείρονται από τα πρωτοφανή περιστατικά που έχουν συμβεί, δεν προέρχονται μόνο από την επιθετικότητα που επιδεικνύει η Τουρκία, αλλά και από την αδράνεια και την αναποφασιστικότητα που επιδεικνύουν οι ελληνικές αντιδράσεις, που στο όνομα της ψυχραιμίας που συστήνει η πολιτική ηγεσία, έχει χαθεί κάθε μέτρο αξιοπρέπειας που θα μπορούσε να επιδείξει ένα οργανωμένο κράτος.
Δεν μπορεί κάθε προκλητική και επιθετική ενέργεια της «συμμάχου» να δικαιολογείται από τις επίσημες κυβερνητικές πηγές, κυρίως του υπουργείου Εξωτερικών, ως τυχαίο ή μη σοβαρό περιστατικό, ενώ  στη συνέχεια και εκ του αποτελέσματος που προκύπτει, να φαίνεται η σοβαρότητά του γεγονότος. Μία σοβαρότητα που φτάνει στον άμεσο επηρεασμό των κυριαρχικών μας δικαιωμάτων.

Για να μην επαναλαμβάνουμε όλα τα γεγονότα και τα σοβαρά περιστατικά που έχουν συμβεί στον τελευταίο χρόνο, περιοριζόμαστε μόνο στο τελευταίο γεγονός το προχθεσινό, για να δούμε αν πράγματι συμβαίνουν ή όχι  όσα  αναφέρονται παραπάνω, δηλαδή ο  περιορισμός των κυριαρχικών δικαιωμάτων μας και μέχρι που μπορεί να φτάσει αυτός.
Και ας ξεκινήσουμε από τον «αεικίνητο», όπως ο ίδιος θέλει να εμφανίζεται, κ. Κοτζιά, που πριν ακόμα στεγνώσουν τα λόγια του στη συνέντευξη που έδωσε για 2η φορά στον κ. Α. Παπαχελά,  δήλωνε με έμφαση ότι αν οι Τούρκοι ξεπεράσουν τις κόκκινες γραμμές, τότε θα λάβουν απάντηση. Δήλωνε βέβαια ότι κοντά στην κόκκινη γραμμή έφτασε η Τουρκία, όταν έγινε ο  εμβολισμός του πλοίου του Λιμενικού «Γαύδος» από την τούρκικη ακταιωρό, αλλά ευτυχώς η ψυχραιμία του πληρώματος και ιδιαίτερα του κυβερνήτη, έσωσαν την κατάσταση!
Έτσι λοιπόν η φυγή, έστω και αν δεχθούμε βλάβη σοβαρή του σκάφους, που εμπόδιζε τη περαιτέρω αποστολή  του, κάτι όμως που δεν επιβεβαιώθηκε  και η αποχώρηση από τα εθνικά χωρικά μας ύδατα  χωρίς να υπάρξει άμεση αντικατάσταση και ανάλογος χειρισμός της κατάστασης, άφησε έκθετα τα κυριαρχικά δικαιώματα της χώρας επί του συμπλέγματος των Ιμίων, με το γνωστό αποτέλεσμα η Τουρκία να μιλάει πλέον  καθαρά ότι νησιά Καρντάκ είναι Τουρκικά!
Αν όμως η  Ελληνική κυριαρχία επί των βραχονησίδων Ίμια δεν αμφισβητείται από τη Συνθήκη της Λωζάνης, τότε ας γίνει η επιβεβαίωση και επί του εδάφους! Δυστυχώς όμως κάτι τέτοιο δεν μπορεί να γίνει αφού, σύμφωνα με τις κυβερνητικές οδηγίες, δεν θα πρέπει εμείς να επιδιώκουμε …κλιμάκωση!!
Τώρα μας ήρθε το καινούργιο επεισόδιο με τη «επακούμβηση» της κανονιοφόρου μας από εμπορικό πλοίο της Τουρκίας. Και αυτό το επεισόδιο στην αρχή, Τουρκία και Ελλάδα για τους δικούς της λόγους η κάθε χώρα, το αξιολόγησαν ως μη σοβαρό, για να επακολουθήσει στη συνέχεια από ελληνικής  πλευράς, η απομάκρυνση του κυβερνήτη της κανονιοφόρου και η μετάθεσή του με διαταγή του ΓΕΝ! Γιατί άραγε;
Προφανώς ο κυβερνήτης της κανονιοφόρου δεν ενήργησε «ψύχραιμα» . Δηλαδή τι ακριβώς δεν έκανε καλά; Δεν μπόρεσε να προβλέψει τη σύγκρουση; Συγγνώμη την επακούμβηση ή δεν ετράπη σε φυγή όπως ο συνάδελφός του, κυβερνήτης του Λιμενικού σκάφους Γαύδος; Δεν εγκλώβισε το εμπορικό και το άφησε να φύγει ανενόχλητο; Δεν ειδοποίησε έγκαιρα παραπλέοντα σκάφη να προστρέξουν σε βοήθεια; Τι από όλα δεν έκανε;
Και τι θα μπορούσε να κάνει αν οι εντολές που είχε ή δεν είχε και από ότι φαίνεται ήταν διαφορετικές στις δύο περιπτώσεις που προαναφέραμε, είχαν σαν αποτέλεσμα τη δημιουργία σύγχυσης. Αλλά και για τον επιπρόσθετο λόγο, ότι και ο χειρισμός της κρίσης αυτής, όπως και οι εξ αυτής εντολές, προφανώς και έρχονταν από το προϊστάμενο Επιτελείο. Όπως και να έχει όμως το ζήτημα, το μεγάλο θέμα εξακολουθεί να υπάρχει και να ζητά ξεκάθαρες θέσεις.
Υπάρχουν ΝΑΙ ή ΟΧΙ κόκκινες γραμμές στα θέματα ασφαλείας, ώστε να γνωρίζει ο κάθε υπεύθυνος και αρμόδιος το πως να ενεργήσει; Ποιος είναι ο βαθμός αποδέσμευσης των εντολών της ιεραρχίας και των Εθνικών Κανόνων Εμπλοκής; Θα αφήσει επιτέλους η πολιτική ηγεσία τη στρατιωτική να κάνει αυτό που επιτάσσει η αποστολή της; Και αντίστροφα, η στρατιωτική ηγεσία θα έρθει στο ύψος των απαιτήσεων που επιβάλουν οι εξαιρετικά αυτές σοβαρές καταστάσεις, ή θα σύρεται πίσω από τη…. ψυχραιμία που συνιστά αυτή η κυβέρνηση δια των αρμοδίων της οργάνων;
Επιτέλους οι ταγοί αυτής της χώρας,  θα επιδείξουν την αξιοπρέπεια που απαιτούν οι πολίτες της, έναντι αυτής της απροκάλυπτης επιθετικότητας  της Τουρκίας ή θα καλύπτονται πίσω  από γλαφυρές και περιγέλαστες λέξεις. «Ψυχραιμία», «επακούμβηση»;
Αν όμως συνεχίσουν να ενεργούν με το τρόπο που ενεργούν μέχρι τώρα, τότε  είναι σίγουρο ότι το αποτέλεσμα που θα έχει η κατάσταση, όπως αυτή  εξελίσσεται καθημερινά στα χερσαία και θαλάσσια σύνορά μας, διαγράφεται πολύ ζοφερά στον ορίζοντα ως  εξευτελισμός και υποτέλεια.
Μέχρι τώρα οι Έλληνες γνώρισαν πολύ καλά αυτό που δεν πίστευαν, δηλαδή  την οικονομική καταστροφή και την πλήρη φτωχοποίηση. Τώρα όμως θα αρχίσουν να αντιλαμβάνονται και το ξεπούλημα της ίδιας της υπόστασης της Πατρίδας τους. Μόνο μια περίπτωση υπάρχει για να διασώσουν αυτό που τους  απέμεινε. Να αφυπνιστούν και να εμποδίσουν έμπρακτα όλους αυτούς τους καταστροφείς, που εξακολουθούν να τους λένε ψέματα και να τους μοιράζουν ψεύτικες ελπίδες.
Ο Δημήτρης Κυπριώτης είναι στρατηγός ε.α. και Γενικός Γραμματέας του Ε.ΠΑ.Μ.
Υπάρχουν ή όχι κόκκινες γραμμές για την αξιοπρέπεια της χώρας; Υπάρχουν ή όχι κόκκινες γραμμές για την αξιοπρέπεια της χώρας; Reviewed by Unknown on Δευτέρα, Μαΐου 07, 2018 Rating: 5

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Από το Blogger.