Πεπραγμένα του Δήμου Θεσσαλονίκης μέσα απο τις συνεδριάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου

Από ΕΠΑΜ Θεσσαλονίκης: Παρακολούθηση συνεδριάσεων του δημοτικού συμβουλίου 

Τελευταία καταγραφή συνεδρίασης: 21 Μαρτίου 2016


ΕΚΤΙΜΗΣΕΙΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΔΗΜΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Ο Δήμος της πόλης της Θεσσαλονίκης είναι στιγματισμένος από παλαιότερα με οικονομικά σκάνδαλα και γενική κακοδιαχείριση (είναι γνωστή στο πανελλήνιο η περίπτωση του «ατσαλάκωτου» -όπως τον αποκαλούσαν σκωπτικά οι Θεσσαλονικείς- πρ. δημάρχου Β. Παπαγεωργόπουλου, του οποίου το προφίλ τσαλακώθηκε κυριολεκτικά όταν βρέθηκε στη φυλακή καταδικασμένος σε ισόβια κάθειρξη για υπεξαίρεση από τα ταμεία του δήμου).

Το ενδιαφέρον μας για την πόλη και η αναγκαιότητα να ακούγεται η φωνή των πολιτών με...
όποιον τρόπο είναι δυνατό, μας ώθησε να παρακολουθούμε συστηματικά τα γεγονότα που λαμβάνουν χώρα στο Δημοτικό Συμβούλιο, συγκεντρώνοντας πληροφοριακό υλικό σχετικά με τα έργα και τις αποφάσεις του Δήμου. Σχετικά με τη σημερινή δημοτική αρχή, διαφαίνεται πως η δημαρχία Μπουτάρη δεν διαφέρει ουσιωδώς από προηγούμενες θητείες που έχουν απαξιωθεί στην κοινωνική συνείδηση. Και είναι φυσικό κι επόμενο κάτι τέτοιο όταν μεγάλο βάρος της δημοτικής διοίκησης, δίνεται στις στενές σχέσεις συνεργασίας με Γερμανούς εντεταλμένους, στην πλήρη υποταγή στις οδηγίες των υποταγμένων κυβερνήσεων, στη σύναψη δανείων, στο γνωστό «ράβε-ξήλωνε» (να γκρεμίζουμε για να ξαναφτιάχνουμε), και για να μειώσουμε τις διαμαρτυρίες των συμπολιτών μας που υποφέρουν, να οργανώνεται από κανένα συσσίτιο ή να ιδρύεται κάποιο κοινωνικό παντοπωλείο.

Το χειρότερο όλων είναι πως σε αυτή την τόσο κρίσιμη εποχή για την ίδια την επιβίωση του ελληνικού λαού και τις δυστοκίες της ελληνικής διοίκησης, ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης -όπως και πολλοί άλλοι δήμαρχοι εν Ελλάδι- ταυτίστηκε πλήρως αφενός με τα ξένα συμφέροντα (κυρίως γερμανικά), αφετέρου με τα συμφέροντα της ντόπιας πλουτοκρατίας και ολιγαρχίας, ενώ παράλληλα περιφρονεί και απαξιώνει τις λαϊκές διεκδικήσεις (οι αγρότες π.χ. κατά δήλωσή του «δεν είναι και φτωχαδάκια», «ήταν πάντα χαϊδεμένα παιδιά» και «δεν μπορούν να έχουν ένα σωρό απολαβές και να μην δίνουν εισφορές», όσο δε για τις κινητοποιήσεις τους εντός Θεσσαλονίκης, η τροχαία θα έπρεπε να τους κόβει κλήσεις για τα τρακτέρ όπως δήλωσε από του βήματος του Δ.Σ.).

Η ΣΥΝΘΕΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ

Το δημοτικό συμβούλιο του Δήμου Θεσ/νίκης αποτελείται από τις παρακάτω δημοτικές παρατάξεις όπως προέκυψαν από τις εκλογές του Μαϊου 2014.

1. «Πρωτοβουλία για τη Θεσσαλονίκη», Γιάννης Μπουτάρης, 29 έδρες.
2. «Εντάξει», Σταύρος Καλαφάτης, 10 έδρες
3. «Θεσσαλονίκη – Ανοιχτή Πόλη», Γλυκερία Καλφακάκου, 3 έδρες 
4. «Λαϊκή Συσπείρωση Θεσσαλονίκης», Ιωάννης Δελλής, 2 έδρες.
5. «Ελληνική Αυγή για τη Θεσσαλονίκη», Αρτέμης Ματθαιόπουλος, 2 έδρες.
6. «Συμμαχία Πολιτών», Αρμόδιος Στεργίου, 1 έδρα.
7. «Μένουμε Θεσσαλονίκη», Γεώργιος Ρακκάς, 1 έδρα. 
8. «Γειτονιές σε Δράση», Ελεάννα Ιωαννίδου, 1 έδρα.

Πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου είναι ο Παναγιώτης Αβραμόπουλος (παράταξη Μπουτάρη), αντιπρόεδρος ο Δημήτριος Κούβελας (παράταξη Καλαφάτη) και Γραμματέας η Ρία Καλφακάκου.

Από τα πολιτικά κόμματα με ξεκάθαρη πολιτική υποστήριξη στις εκλογές του 2014:
Η παράταξη «Θεσσαλονίκη – Ανοιχτή Πόλη» με επικεφαλής την Γλυκερία Καλφακάκου υποστηρίχτηκε από τον ΣΥΡΙΖΑ.
Η παράταξη «Λαϊκή Συσπείρωση Θεσσαλονίκης» με επικεφαλής τον Ιωάννη Δελλή υποστηρίχτηκε από το ΚΚΕ.
Η παράταξη «Ελληνική Αυγή για τη Θεσσαλονίκη» με επικεφαλής τον Αρτέμη Ματθαιόπουλο υποστηρίχθηκε από την Χρυσή Αυγή.
Η παράταξη «Γειτονιές σε Δράση» με επικεφαλής την Ελεάννα Ιωαννίδου υποστηρίχθηκε από τους Οικολόγους Πράσινους.

ΟΙ ΣΧΕΣΕΙΣ ΔΙΑΠΛΟΚΗΣ ΜΕ ΤΗΝ ΓΕΡΜΑΝΙΑ


Οι βασικότερες αλλαγές που έγιναν στην πόλη μας μετά την υπαγωγή μας στα μνημόνια είναι η εγκατάσταση ενός Συντονιστικού γραφείου δημάρχων στην περιοχή της Καλαμαριάς, στα πλαίσια της Ελληνογερμανικής Συνέλευσης (DGV http://www.grde.eu/el/)

Η Ελληνογερμανική Συνέλευση Συνεργα-σίας (GRDE.EU) συμφωνήθηκε μεταξύ Γ. Παπανδρέου και Α. Μέρκελ στις 5 Μαρτίου 2010. Εντεταλμένος από την πλευρά της Γερμανίας ορίστηκε ο Χανς Γιόακιμ Φούχτελ (Νοέμβριος 2011). Η Συνέλευση αυτή δημιούργησε συντονιστικά δράσης και νοίκιασε Γραφεία Δημάρχων -όπως τα αποκαλεί- στην Αθήνα και Θεσσαλονίκη για να συνεργάζεται με την τοπική αυτοδιοίκηση.

Επίσημος σκοπός της είναι «η αποδόμηση στερεοτύπων και η βιώσιμη διασύνδεση Ελλάδος – Γερμανίας υπό το πνεύμα της Ευρωπαϊκής Ιδέας». Επί της ουσίας, πρόκειται για τα μάτια και τα αυτιά των Γερμανών στην Ελλάδα, με σκοπό να εντοπίζουν κερδοφόρες ευκαιρίες για «επενδύσεις», όπως έγινε με τα 12  πιο κερδοφόρα αεροδρόμια της χώρας.

Τα θέματα στα οποία υπάρχει συνεργασία μεταξύ των δύο πλευρών είναι:
1.  Διαχείριση απορριμμάτων (κλείσιμο ΧΥΤΑ, άλλες οικολογικές πρακτικές).
2. Εκπαίδευση (εναλλασσόμενη κατάρτιση, συνδυασμός πρακτικής εξάσκησης και σχολικής εκπαίδευσης).
3. Ενέργεια (περιορισμός του ρυπαντή λιγνίτη, επέκταση των ΑΠΕ κυρίως στα νησιά).
4. Διαχείριση υδάτινων πόρων (βιώσιμη διαχείριση ώστε να εξοικονομείται νερό).
5. Πολιτική Προστασία (εθελοντισμός στο Πυροσβεστικό Σώμα).
6. Γεωργία (καλύτερη εμπορευματοποίηση των ελληνικών γεωργικών προϊόντων).
7. Νεοφυείς Επιχειρήσεις και συνεργασία με τα τοπικά Επιμελητήρια (ωθήσεις σε νεοφυείς επιχειρήσεις, δάνεια στις νεοφυείς καινοτόμες επιχειρήσεις).
8. Τουρισμός (ελκυστικά καινοτόμα αυθεντικά τουριστικά προϊόντα).
9. Δημόσια Διοίκηση (συνεργασία υπό συνθήκες όλο και πιο σφιχτής χρηματοδότησης).
10. Συμμετοχή της κοινωνίας των πολιτών (να δημιουργηθεί κουλτούρα συνεργασίας των πολιτών με την τοπική αυτοδιοίκηση).

Ήδη ένα από τα βασικά προγράμματα του Δήμου είναι η δημιουργία 24 γειτονιών στη Θεσσαλονίκη, όπου με λαϊκές συνελεύσεις υποτίθεται ότι θα ενθαρρύνονται οι πολίτες να συμμετέχουν εθελοντικά προσέχοντας τη γειτονιά τους. Το πρόγραμμα έχει τον τίτλο «Αγαπώ την πόλη μου, υιοθετώ τη γειτονιά μου». Για όλα αυτά τα «καινοτόμα», σύμβουλος ήταν ο δήμαρχος του Στάιναχ, Φράνς Εντελμαν που παρείχε τεχνογνωσία.

Οι διακηρυγμένοι στόχοι της Ελληνογερμανικής Συνέλευσης είναι πολύ ασαφείς και μπορούν να περιλάβουν  τα χειρότερα για μας, όπως την καύση σκουπιδιών ως βιώσιμη πρακτική, την αγορά  του περισσεύματος της τεχνολογίας των ΑΠΕ της γερμανικής βιομηχανίας, την πώληση του νερού «για να διαφυλαχτούν οι υδάτινοι πόροι», την εισαγωγή του θεσμού της μαθητείας (για φτηνά εργατικά χέρια υπό το πρόσχημα της κατάρτισης), απολύσεις στο προσωπικό των δήμων λόγω ελλιπούς χρηματοδότησης και άλλα παρόμοια.

Για να μπορέσουν να επιτευχθούν οι στόχοι της συνεργασίας αδελφοποιημένων δήμων Ελλάδος – Γερμανίας, εγκαταστάθηκαν σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη γερμανικά πολιτικά ιδρύματα και άνοιξαν γραφεία. Προκειται για τα THINK TANKS των γερμανικών κομμάτων. Είναι τα ιδρύματα Konrad  Andenauer, Frindrich Ebert, Hans Seidel, Rosa Luxemburg. Τα ιδρύματα αυτά συνεργάζονται με το ΙΟΒΕ (Ίδρυμα Οικονομικών & Βιομηχανικών Ερευνών) και το ΤΑΙΠΕΔ (Ταμείο Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου ΑΕ). Το ίδρυμαHeinrich Bell επέλεξε ως έδρα του τη Θεσσαλονίκη με δηλωμένο στόχο τη μεγαλύτερη συμμετοχή της κοινωνίας των  πολιτών (ΜΚΟ, σύλλογοι) στα δρώμενα του δήμου. Στα πλαίσια της συνεργασίας αυτής, ο δήμαρχος της πόλης συμμετείχε στην 5η Ελληνογερμανική Συνέλευση που έγινε στο Βερολίνο το Νοέμβριο του 2015.

ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ "ΑΣΤΙΚΗ ΑΝΘΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑ"

Μία άλλη, διαφορετική και κάπως περίεργη δραστηριότητα του δήμου Θεσσαλονίκης είναι η υπαγωγή της πόλης (όπως και της Αθήνας) στον κύκλο του προγράμματος «100 Resilient Cities», που αποτελεί μια πρωτοβουλία του Ιδρύματος Rockefeller. Στις 21 Μαίου 2015 έγινε στο δημαρχείο του δήμου Θεσσαλονίκης η πρώτη επίσημη παρουσίαση του προγράμματος και η συνάντηση των φορέων.

Εκεί εισάγεται για πρώτη φορά η έννοια της αστικής ανθεκτικότητας. Αναφέρεται στη δυνατότητα μιας πόλης να επιβιώσει παρά τις απρόσμενες κρίσεις όπως είναι σεισμοί, πλημμύρες, πυρκαγιές, ένα ξαφνικό και πολύ έντονο μεταναστευτικό κύμα, όπως και τις χρόνιες πιέσεις όπως είναι η ανεργία, οι άστεγοι, η φτώχεια, η απουσία κοινωνικής συνοχής, η διάρρηξη του κοινωνικού ιστού, οι δυσμενείς οικονομικές συνθήκες. Δίνοντας έντονα την αίσθηση απ’ όλα αυτά ενός κοινωνικού πειραματικού εργαστηρίου.

ΠΕΡΙ ΤΗΣ "ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗΣ Α.Ε."

Το πρόγραμμα αστικής ανθεκτικότητας θα διεκπεραιωθεί από την Μητροπολιτική Αναπτυξιακή Α.Ε. (διαδημοτική/πολυμετο-χική εταιρεία) η οποία διεκδικεί κονδύλια του ΕΣΠΑ 2014 - 2020 (βλ. σχετικό ρεπορτάζ: http://taxalia.blogspot.gr/2014/03/blog-post_3017.html).

Το περίεργο στην εταιρεία αυτή είναι πως ο κύριος μέτοχός της, ο δήμος Θεσσαλονίκης, έχει το 68 % των μετοχών και όλο το Δ.Σ. πλαισιώνεται από δικούς του ανθρώπους, ενώ οι υπόλοιποι 10 δήμοι κατέχουν το υπόλοιπο των μετοχών. Όμως, εκτός του δήμου Καλαμαριάς και του δήμου Παύλου Μελά, κανένας άλλος δήμος δεν έχει ορίσει εκπρόσωπό του. Σύμφωνα με το καταστατικό της ΔΕΝ υπόκειται σε έλεγχο από το Ελεγκτικό Συνέδριο, ούτε υποχρεούται να δημοσιεύει αποφάσεις και διαχειριστικές  πράξεις στη Διαύγεια. Ελέγχεται ΜΟΝΟ από το Διοικητικό της Συμβούλιο!

Η εταιρεία μπορεί να διαχειρίζεται σημαντικά κονδύλια προβολής και διαφήμισης του Δήμου Θεσσαλονίκης και του Υπ. Μακεδονίας - Θράκης καθώς και άλλων φορέων κατά παρέκκλιση του σχετικού Π.Δ. 261/199, όπου ορίζεται πως κάτι τέτοιο δεν μπορούν να κάνουν μέτοχοι εταιρείας χωρίς ονομαστικές μετοχές.

Από την ιστοσελίδα http://taxalia.blogspot.gr/2013/11/360347.html όπου περιλαμβάνονται στοιχεία από αναρτήσεις στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ, διαβάσαμε πως κάτι τέτοιο δεν ισχύει στην εν λόγω διαδημοτική εταιρεία. Το 2013 ο Δήμος Θεσσαλονίκης αγόρασε 4093 μετοχές αυτής της (ζημιογόνου) εταιρείας και κατέβαλε 360.347 ευρώ. Από τους 21 πρώην συμμετέχοντες δήμους, η αύξηση μετοχικού κεφαλαίου καλύφθηκε μόνο από το Δήμο Θεσσαλονίκης.

ΧΡΕΗ ΚΑΙ ΔΑΝΕΙΑ

Συνεχίζοντας την «ξενάγηση» στα πράγματα του Δήμου, μαθαίνουμε πως στις 10 Αυγούστου 2015 η Διεύθυνση Οικονομικών του ΥΠΕΣ αποφάσισε τα χρέη του προηγούμενου δημάρχου Β. Παπαγεωργόπουλου να πληρωθούν από τους Θεσσαλονικείς! Την 1 Φεβρουαρίου 2016 διαβάζουμε στο http://www.ereportaz.gr/ta-chrei-tou-dimou-thessalonikis-pros-to-dimosio-pou-arnite-na-plirosi-o-boutaris/ πως ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, παρά τις αποφάσεις του υπουργείου, αρνείται να καταβάλει το ποσό της κύριας οφειλής των 6,9 εκατομμυρίων ευρώ με τον τρόπο που ορίστηκε: Δηλαδή να πληρωθούν εφάπαξ τα 5 εκ. και τα υπόλοιπα σε 12 δόσεις με προσαύξηση 10%. Η Δ’ ΔΟΥ Θεσ/νίκης βεβαιώνει απλήρωτα χρέη 16,65 εκατομμυρίων. Αν αυτά παραμείνουν απλήρωτα, θα κληθούν οι κάτοικοι κάποια στιγμή να τα αποπληρώσουν προσαυξημένα. «Τόνοι» χρεών άρχισαν να θάβουν τους δημότες.

Στις 5 Οκτωβρίου του 2015 εγκρίθηκε από το δημοτικό συμβούλιο ο προϋπολογισμός του δήμου με ταμειακά διαθέσιμα 23.520.979 ευρώ. Από αυτά, τα 10 εκατομμύρια -όπως καταγγέλλει ο Σπύρος Καλαφάτης της δημοτικής παράταξης ΕΝΤΑΞΕΙ- κατευθύνθηκαν τον Ιανουάριο του 2016 προς την κυβέρνηση για πληρωμή δόσεων προς τους δανειστές και στη συνέχεια ο δήμος δανείστηκε 50 εκατομμύρια ευρώ από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕΠ)! Ο Γιώργος Ρακκάς από τη δημοτική παράταξη ΜΕΝΟΥΜΕ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ γράφει στο ιστολόγιό του πως «με το δάνειο αυτό θέλουν να υποκαταστήσουν το δάνειο του προγράμματος JESSICA που λόγω δικής τους προχειρότητας στην υποβολή της αίτησης, το έχασαν. Το βαθύτερο κίνητρο για το δανεισμό δεν είναι αναπτυξιακό αλλά, όπως είπε ο δήμαρχος, να βρούνε ζεστό χρήμα, να κινηθούνε κάπως, για να σταματήσουν την ελεύθερη πολιτική τους πτώση».

Μετά από αυτόν τον πρώτο κύκλο στοιχειώδους ενημέρωσης ορισμένων σημαντικών θεμάτων που αφορούν τον κάθε πολίτη αυτής της πόλης, ξεκινάμε τη συνοπτική παρουσίαση των θεμάτων που απασχόλησαν τις συνεδριάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου από τις 8 Φεβρουαρίου 2016 κι εντεύθεν.

Η Συνεδρίαση στις 8 Φεβρουαρίου 2016

Το Ορφανοτροφείο Τούμπας (ιδιοκτ. εκκλησίας) υπό  κατάληψη
1. Το κυρίαρχο θέμα της συνεδρίασης ήταν το προσφυγικό. Αναφέρθηκε η δυνατότητα φιλοξενίας μεταναστών και προσφύγων σε ξενοδοχεία της πόλης προς 60 ευρώ το τετράκλινο. Τα υπολογισμένα έξοδα διαβίωσης ενός πρόσφυγα υπολογίστηκαν σε 15€ ημερησίως, ενώ στην πόλη θα φιλοξενηθούν περίπου 10.000 μετανάστες/πρόσφυγες. Άλλοι προτεινόμενοι  χώροι είναι κτίρια της εκκλησίας (όπως το ιστορικό Ορφανοτροφείο Τούμπας) ή κάποιο μέρος του λιμανιού, παρά τις αντιδράσεις  κάποιων φορέων της πόλης. Οι φορείς αυτοί αντιδρούν λόγω της επικείμενης πώλησης του λιμανιού της πόλης από το ΤΑΙΠΕΔ. Στο σημείο αυτό ο δήμαρχος τόνισε πως «χρέος μας είναι να βοηθήσουμε τους ανθρώπους αυτούς να ξαναφτιάξουν τη ζωή τους». Στο πώς θα γίνει αυτό δεν αναφέρθηκε.

2. Ο δήμαρχος και η παράταξή του, όταν ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ κ. Πιτσιόρλας επισκέφτηκε την πόλη, ζήτησαν να παραχωρηθεί στον Δήμο το επταώροφο πάρκινγκ της παραλίας για να αξιοποιηθεί προς εισροή εσόδων. Οι επικεφαλής των άλλων παρατάξεων αντέδρασαν λέγοντας πως η πρόταση έγινε με προχειρότητα, αφού ήταν μόνο προφορική χωρίς έτσι να υπάρξει καμία επίσημη δέσμευση.

3. Έντονο επίσης ήταν το ενδιαφέρον του δημάρχου και της παράταξής του για την ανέγερση Μουσείου Ολοκαυτώματος των Εβραίων. Η χρηματοδότηση του έργου θα γίνει με 15 εκατομμύρια δωρεά του Ιδρύματος Ρότσιλντ του Παρισιού, καθώς και με χρήματα από άλλες πηγές τις οποίες παρά τις επίμονες ερωτήσεις της αντιπολίτευσης, δεν αποκάλυψε.

4. Ορισμένοι από την αντιπολίτευση ενδιαφέρθηκαν να μάθουν για την χαρακτηριστική καθυστέρηση που παρουσιάζει η ανέγερση του αποτεφρωτηρίου με συνέπεια να επιβαρυνθεί ο προϋπολογισμός του έργου κατά 400.000 ευρώ. Γιατί ο λογαριασμός κάθε καθυστέρησης μετακυλήεται και πάλι στον πολίτη και δημότη.

5. Ο αντιδήμαρχος οικονομικών Ανδρέας Κουράκης έκανε μια παρουσίαση της πορείας εργασιών στην πλατεία Χρηματιστηρίου. Τόνισε πως οι εργασίες δεν πάνε καλά και το έργο, που μέχρι τώρα κόστισε 5.5 εκ. ευρώ, κινδυνεύει με απένταξη από το ΕΣΠΑ. Ο σκοπός του έργου αυτού ήταν να μειωθεί η θερμοκρασία της περιοχής κατά δύο βαθμούς κελσίου και εφόσον αυτό δεν έγινε κατορθωτό, λόγω και της αντικατάστασης  των μεγαλύτερων  δέντρων με μικρά διακοσμητικά δενδρύλλια, ζήτησε την εκταμίευση επιπλέον 36.000€ για κατασκευή σιντριβανιών.

6. Η Γλυκερία Καλφακάκου της ΑΝΟΙΧΤΗΣ ΠΟΛΗΣ πρότεινε να δημιουργηθεί Επιτροπή Κοινωνικού Ελέγχου του έργου του ΜΕΤΡΟ που καρκινοβατεί στην πόλη και καταστρέφει την εικόνα της. Με αυτόν τον τρόπο, πιστεύει, θα συνεργαστούν οι πολίτες και θα πειστούν να βοηθήσουν  για το μέλλον της Ευρώπης.

7. Η παράταξη ΛΑΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ διαμαρτυρήθηκε για τη συμμετοχή του Δήμου στο νέο θεσμό της διαμεσολάβησης (ν. 3898/12-12-2010). Η ενόχληση έγκειται στο γεγονός πως ο θεσμός υποβιβάζει τις διαφορές μεταξύ των αντιπάλων μερών, και κατά συνέπεια και μεταξύ εργαζομένων και εργοδοτών, γιατί τις κρίνει σε επίπεδο συμπεριφοράς και καλής διάθεσης. Αν πχ ο εργοδότης είναι ευγενικός και καλός, τότε η διαιτησία θα αποφαίνεται ότι ο εργαζόμενος δεν έχει δίκιο; Η παράταξη θεωρεί εγκληματική τέτοια κρίση.

8. Η Ελεάννα Ιωαννίδου από την παράταξη ΓΕΙΤΟΝΙΕΣ ΣΕ ΔΡΑΣΗ πρότεινε να αφαιρεθεί ο φράχτης του Εβρου.

9. Ο Γιώργος Ρακκάς από το ΜΕΝΟΥΜΕ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ μίλησε για νέο γεωπολιτικό μνημόνιο αυτή τη φορά, για γκρίζες ζώνες στο Αιγαίο, για κοινωνικό και πολιτικό απαρντχάιντ.

Η Συνεδρίαση στις 22 Φεβρουαρίου 2016

Με την είσοδό μας στον προθάλαμο του Δ.Σ. βρήκαμε τους εργαζομένους του δήμου να έχουν σηκώσει πανό διαμαρτυρίας επειδή είναι απλήρωτοι για μήνες -ενώ μέσα στην αίθουσα, την ίδια στιγμή, εγκρίνονται ποσά χιλιάδων ευρώ για κεράσματα καλεσμένων στο Βαφοπούλειο Πνευματικό Κέντρο. Το αξιοπρόσεκτο του στιγμιότυπου ήταν η αδιαφορία των περισσοτέρων δημοτικών συμβούλων προς τους απ’ έξω, εφόσον δεν αναφέρθηκαν στη διαμαρτυρία αυτή και δεν απασχολήθηκαν με τις δυνατότητες εκταμίευσης κάποιου ποσού γι αυτούς. Η γενικότερη εικόνα της συνεδρίασης αυτής ήταν χαοτική.

1. Ένα σημαντικό θέμα που προκάλεσε πολλές αντεγκλήσεις ήταν η  τοποθέτηση συστήματος κομποστοποίησης απορριμμάτων σε χώρο του ΑΠΘ, προσωρινά,  για έξι μήνες. Η μελέτη τρέχει από το 2013 και ενώ η αξία των υποδομών εκτιμάται στα 60.000€, οι σύμβουλοι του προγράμματος πρέπει να πληρωθούν με 202.000€, τη στιγμή μάλιστα που το ΑΠΘ εκπονεί δικές του μελέτες για το θέμα αυτό!

2. Το προσφυγικό συζητήθηκε και πάλι. Κάποιοι ζήτησαν να παρουσιαστεί ο ισολογισμός των χρηματικών ποσών που διαχειρίζονται οι αρμόδιες με το θέμα ΜΚΟ.

3. Επίσης, εγκρίθηκε η πρόσληψη συμβούλων από τη Μητροπολιτική Αναπτυξιακή για το πρόγραμμα της Αστικής Ανθεκτικότητας. Μια ακόμη καινοτομία στην πόλη μας θα είναι τα GREEN SPOTS, δηλαδή 6 κινούμενοι φορητοί κήποι έξω από σχολεία, προσφορά της καπνοβιομηχανίας ΠΑΠΑΣΤΡΑΤΟΣ .

4. Διαπιστώσαμε στη συνέχεια πως η συζήτηση για την κατασκευή τελεφερίκ στην πόλη δεν έφυγε από το τραπέζι, αλλά εντέλει επανήλθε .

Η Συνεδρίαση στις 7 Μαρτίου 2016

1. Αυτή τη φορά τα γεγονότα που διαδραματίστηκαν μέσα στην αίθουσα του Δ.Σ. ξεπέρασαν κάθε προσδοκία. Το πρώτο που διαπιστώσαμε μπαίνοντας ήταν η απουσία του δημάρχου και η γενική αναστάτωση των μελών του δημοτικού συμβουλίου. Κάποιος έκανε προβολή σε οθόνη φωτογραφιών που έδειχναν ερείπια πρώην σπιτιών και αυλές με σκουριασμένα αυτοκίνητα παρατημένα εδώ κι εκεί. Ο δημοτικός σύμβουλος της παράταξης "Εντάξει" και μέλος της Οικονομικής Επιτροπής, Εφραίμ Κυριζίδης, παρουσίαζε τα ευρήματα από τις εγκαταστάσεις δύο εταιρειών (τα στοιχεία των εταιρειών είναι στη διάθεσή μας) οι οποίες συνεργάζονται με το Δήμο Θεσσαλονίκης επιδιορθώνοντας απορριμματοφόρα, σάρωθρα και κάδους σκουπιδιών.

Ο ίδιος μαζί με άλλα δύο μέλη της Οικονομικής Επιτροπής, τον Ανδρέα Κουράκη από την παράταξη του Μπουτάρη και τον Γ. Αβαρλή από το συνδυασμό "Θεσσαλονίκη - Ανοιχτή Πόλη", επισκέφθηκαν την περασμένη εβδομάδα τους χώρους των εταιρειών σύμφωνα με τη διεύθυνση που είχαν δηλώσει, δηλ. η μία στο Καλοχώρι και η άλλη στη ΒΙΠΕΘ, στη Σίνδο. Ρωτήσανε τους γείτονες οι οποίοι τους δήλωσαν πως καμία εταιρεία δεν υπάρχει στην περιοχή τους, ούτε και γνωρίζουν να γίνονται κάποιες εργασίες εκεί.

Το όλο θέμα ξεκίνησε από μία συμπλοκή σε αμαξοστάσιο του Δήμου στα ανατολικά. Οι εμπλεκόμενοι κατέληξαν στην αστυνομία για να δώσουν εξηγήσεις και έτσι άρχισε να ξετυλίγεται η υπόθεση. Περισσότερες λεπτομέρειες εδώ:

Man of the Year Awards 2016!
Ο δήμαρχος ήταν απών, βρισκόταν στην Κύπρο όπου βραβεύονταν από το περιοδικό MAN ως… άνδρας της χρονιάς (βραβεία Man of the Year Awards 2016, χορηγία της Τράπεζας Κύπρου). Οι σύμβουλοι της αντιπολίτευσης τον επέκριναν από του βήματος ότι επίτηδες λείπει κι ότι φυγομαχεί με την απουσία του.

Ο κ. Αβαρλής από τη "Θεσσαλονίκη - Ανοιχτή Πόλη" κατήγγειλε πως υπάρχουν περί τις 43 εταιρείες που δεν επιβεβαιώθηκαν οι προϋπολογισμοί τους και δεν ελέγχτηκαν οι εγγυητικές επιστολές τους.

Ο Ανδρέας Κουράκης είπε πως το θέμα προϋπήρχε και η αρμόδια επίτροπος αξιολόγησης δεν είχε εγκρίνει κάποιες συμβάσεις και κήρυξε άκυρους διαγωνισμούς ήδη από το 2014. Πρότεινε την αντικατάσταση των επιτροπών αξιολόγησης θεωρώντας πως οι εταιρείες εξαπάτησαν το Δήμο.

Πληροφορηθήκαμε από τον τύπο ότι στο δήμο υπάρχει εδώ και καιρό οικονομική επιθεωρήτρια που ελέγχει τις συμβάσεις. Ήδη από τον Οκτώβριο του 2015 ο εισαγγελέας διαφθοράς Αχ. Ζήσης διέταξε έλεγχο σε τρείς συμβάσεις του Δήμου με εταιρείες ανακύκλωσης και διαχείρισης αστικών απορριμμάτων. Ανέθεσε την έρευνα στην Επίτροπο του Ελεγκτικού Συνεδρίου του υπουργείου Οικονομικών, η οποία διαπίστωσε παρατυπίες στην υλοποίηση των συμβάσεων και ζημία  εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ για τα ταμεία του δημοσίου. Μάλιστα κατά τη διάρκεια των ανακρίσεων, ο Εφραίμ Κυριζίδης κατέθεσε τιμολόγια των 150.000€ που πληρώθηκαν σε ανάδοχο εταιρεία από τα ταμεία του δήμου για εργασίες μιας μόνο ημέρας.

Κατά τον Γιάννη Δελή της παράταξης "Λαϊκή Συσπείρωση Θεσσαλονίκης", όλο το κακό πηγάζει από τις ιδιωτικοποιήσεις δημόσιων υπηρεσιών. Τόνισε ότι πέντε χρόνια τώρα ο Δήμος παραδόθηκε στις ορέξεις των εταιρειών και τους έδωσε εκατομμύρια ευρώ, ενώ υπάρχουν χώροι δημόσιοι για τις εργασίες. Εφόσον οι εταιρείες δεν διέθεταν χώρο εργασιών, αναρωτήθηκε πού γίνονταν οι επισκευές; Στα εργοτάξια του Δήμου;

Ο Γιώργος Ρακκάς από το "Μένουμε Θεσσαλονίκη" μίλησε για την απώλεια, πλέον, του «ηθικού πλεονεκτήματος» του δημάρχου και κατ’ επέκταση του Δήμου. Όλοι συμφώνησαν πως η κατάσταση θυμίζει την αποφορά σκανδάλων του παρελθόντος.

2. Στη συνέχεια, αναφέρθηκε το χρέος του δήμου για την ΥΠΟΘΕΣΗ ΒΟΛΒΗΣ, όπως είθισται να λέγεται μια υπόθεση οικονομικού χαρακτήρα που κρίθηκε παράνομη από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Τα χρέη από τα πρόστιμα και τις προσαυξήσεις για την υπόθεση αυτή, έχουν φτάσει μέχρι τώρα τα 78 εκατομμύρια ευρώ! Πρόκειται πάλι για επέκταση συμβάσεων και αύξηση του αρχικού προϋπολογισμού τους, τις οποίες η Ε.Ε. έκρινε πως έπρεπε να σταματήσουν και να επιστραφούν τα χρήματα. Αφού κανείς, ούτε ο δήμαρχος Μπουτάρης έκαναν κάτι γι’ αυτό, το πρόστιμο που φορτώνεται ο λαός κάθε μέρα φτάνει τα 50.000 ευρώ! Η υπόθεση αφορά τους Δήμους Βόλβης και Εγνατίας που με κονδύλια της Ε.Ε. θέλησαν να κάνουν κτηματογραφήσεις και οικιστικές πολεοδομικές αναπλάσεις. Ο Δήμος Θεσσαλονίκης ενεπλάκη στην υπόθεση όταν με την εισαγωγή του "Καλλικράτη" ενοποιήθηκαν οι πολεοδομίες και υπεύθυνη της υπόθεσης έγινε η πολεοδομία του Δήμου Θεσ/νίκης. Ο δήμαρχος όμως αρνείται να πληρώσει τα χρήματα κι έτσι τα πρόστιμα τρέχουν. Λεπτομέρειες εδώ: 
http://voria.gr/index.php/article/ipothesi-volvis-alla-60-ek-evro-chreoni-ti-chora-i-thessaloniki Επί τη ευκαιρία προσθέτουμε και την πληροφορία για απευθείας αναθέσεις των οικονομικών εργασιών του δήμου σε ιδιωτική εταιρεία λογιστών, τη στιγμή που οι λογιστές του Δήμου, επτά στον αριθμό παραπονούνται πως κανείς δεν τους δίνει εργασία http://taxalia.blogspot.gr/2014/01/blog-post_28.html

Η Συνεδρίαση στις 21 Μαρτίου 2016

Στη συνέχεια -και χωρίς να είμαστε αυτήκοοι μάρτυρες γιατί δεν πήραμε μέρος στις επόμενες δύο συνεδριάσεις που ακολούθησαν, μία έκτακτη και μία τακτική- η υπόθεση με τις εταιρείες "φαντάσματα" εξελίχθηκε ως εξής:

1. Ο δήμαρχος, όταν γύρισε από το ταξίδι του στην Κύπρο, κατηγόρησε τους συμβούλους πως έπαιξαν μια «θεατρική παράσταση» και κατάφεραν να πλήξουν το κύρος του Δήμου Θεσσαλονίκης. Κάποιες εφημερίδες και τηλεοπτικοί σταθμοί ανέφεραν πως ζήτησε τις παραιτήσεις των τριών, Κουράκη, Αβαρλή και Κυριζίδη, κάτι που ο ίδιος αργότερα το αρνήθηκε. Ακολούθησε κι άλλη αυτοψία την επόμενη ημέρα, την οποία ο δήμαρχος απεκάλεσε «σωστή αυτοψία», η οποία έγινε παρουσία του προέδρου της Οικονομικής Επιτροπής Πέτρου Λεκάκη, στον οποίο όμως ο δήμαρχος είχε δώσει εντολή να μην πάρει μέρος στην πρώτη αυτοψία. Στη δεύτερη αυτοψία φάνηκε πως υπήρχαν κάποιες υποδομές αλλά αμφισβητείται η ικανότητά τους να λειτουργήσουν σωστά και θα πρέπει οι εταιρείες να ελέγχονται λεπτομερέστερα.

2. Ο δήμαρχος διέταξε ΕΔΕ για τις ληγμένες εγγυητικές επιστολές της εταιρείας ΣΙΚΑΣ, μιας ιταλικής εταιρείας που πληρώθηκε 210 χιλιάδες ευρώ χωρίς να έχει ολοκληρώσει το έργο που της ανατέθηκε και γι’ αυτό κηρύχτηκε έκπτωτη. Επέρριψε την ευθύνη στα κενά των διαδικασιών. Όπως ανέφερε, οι επιστολές πρώτα κατατίθενται στην υπηρεσία που επιβλέπει το έργο και μετά πηγαίνουν στην οικονομική υπηρεσία και μένουν εκεί. Το ληξιάριο του έργου, είπε, δεν το έχει κανείς. Έτσι όμως θα μπορούσε να πληρωθεί ένα έργο χωρίς το ληξιάριό του, δηλαδή την ολοκλήρωσή του. Ανέθεσε λοιπόν σε κάποια εξωτερική εταιρεία να μελετήσει την αντιμετώπιση αυτού του διαδικαστικού κενού.

2. Ένα ακόμη δάνειο του Δήμου είναι τα 3,8 εκατομμύρια ευρώ από το πρόγραμμα Jessica που έχει αναλάβει να διεκπεραιώσει για την Ελλάδα η Τράπεζα Πειραιώς. Το 70 % των χρημάτων προέρχονται από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕΠ) με επιτόκιο 1,2%, το 10% από την Πειραιώς και οι 700 χιλιάδες ευρώ από τα ταμεία του Δήμου. Με τα χρήματα αυτά θα αντικατασταθούν 380 ιστοί και φωτιστικά οδών καθώς και 145 ιστοί και φωτιστικά πάρκων με λαμπτήρες LED.

Γενικά, η φιλοσοφία των Δήμων σχετικά με τα νέα έργα, έχει αλλάξει την εποχή της λιτότητας. Ναι μεν τα φτιάχνουμε αλλά επειδή δεν έχουμε τα χρήματα να τα συντηρήσουμε τα αναθέτουμε για φύλαξη σε ιδιωτικές εταιρείες σεκιούριτι. Αυτές θα περιπολούν στην περιοχή των νέων έργων και θα επιβλέπουν τη συμπεριφορά των περιοίκων. Αν οι «βανδαλισμοί» συνεχίζονται τότε οι περίοικοι θα πληρώνουν τις ζημιές. Συμπεραίνουμε πως κάπως έτσι θα υλοποιηθεί το νέο πρόγραμμα των Δήμων που λέγεται «ΑΓΑΠΩ ΤΗΝ ΠΟΛΗ ΜΟΥ, ΥΙΟΘΕΤΩ ΤΗ ΓΕΙΤΟΝΙΑ ΜΟΥ».

Ενδεικτικό παράδειγμα αυτής της νέας λογικής είναι η πρόσκληση του δημάρχου Γιάννη Μπουτάρη προς τους κατοίκους της νέας Πλατείας Χρηματιστηρίου (μιας περιοχής 110 στρεμμάτων περίπου που ορίζεται μεταξύ των οδών Εγνατίας, Δραγούμη, Τσιμισκή, Δωδεκανήσου καθώς και στον επανασχεδιασμό των πλατειών Χρηματιστηρίου και Εμπορίου) να δημιουργήσουν έναν σύλλογο και τα μέλη να καλύπτουν τα έξοδα τυχόν επισκευών από τη τσέπη τους. Να σημειωθεί πως τα εγκαίνια της πλατείας έγιναν τέλη Μαρτίου 2016. Η πλατεία κόστισε περίπου 5,6 εκ. ευρώ και περιλαμβάνει νεροκουρτίνες, τεράστιους ανεμιστήρες, ψεκαστήρες νερού, κρεμαστά σκοινιά για τη ροή του νερού. Προϋπόθεση για την εκταμίευση κονδυλίων από το ΕΣΠΑ ήταν η μείωση της θερμοκρασίας της περιοχής.

Κυρίως από τη δημοτική παράταξη "Μένουμε Θεσσαλονίκη" μαθαίνουμε πως ο δήμαρχος συναλλάσσεται με Τούρκους επιχειρηματίες, καλεί το δήμαρχο της Σμύρνης στο δημοτικό συμβούλιο ο οποίος δηλώνει πως στα κοινά επιχειρηματικά σχέδια θα «μας ενώνει ο Κεμάλ» με τον δήμαρχο να συμφωνεί. Παράλληλα, παρά τις συνεχείς εκκλήσεις του δημοτικού συμβούλου Γ. Ρακκά να εκδοθεί ψήφισμα διαμαρτυρίας για τις σφαγές του πληθυσμού στο Β. Κουρδιστάν από τον Τουρκικό στρατό, ο δήμαρχος κωφεύει

3. Τέλος, όσον αφορά την πώληση του λιμανιού της πόλης  σε ιδιώτες, οι ενέργειες του Δήμου εστιάστηκαν στο να μην συμπεριληφθεί στη σύμβαση παραχώρησης του λιμανιού η προβλήτα 1, η οποία φιλοξενεί πολιτιστικές δράσεις και άλλες εγκαταστάσεις αναψυχής απαραίτητες για τον πληθυσμό της πόλης, χωρίς προς το παρόν να γνωρίζει κανείς πώς γίνεται αυτό να επιτευχθεί όταν η εκμετάλλευση της χερσαίας ζώνης του λιμανιού θα περάσει στον νέο ιδιοκτήτη του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ).

Ο πρόεδρος του συλλόγου των εργαζομένων του λιμανιού και μέλος του Δ.Σ. της ΟΜΥΛΕ Τριαντάφυλλος Αφεντουλίδης, μίλησε στο δημοτικό συμβούλιο και ξεκαθάρισε πως οποιαδήποτε τροποποίηση της σύμβασης για τη χρήση του μπορεί να γίνει από τη Διοίκηση του ΟΛΘ. Ούτε το ΤΑΙΠΕΔ είναι αρμόδιο, αλλά ούτε η κυβέρνηση θα έχει λόγο αν περάσει ως έχει το λιμάνι σε ξένα χέρια και σε ποσοστό 67 %, χωρίς να έχει προηγηθεί τροποποίηση των όρων της χρήσης του λιμανιού από τον ΟΛΘ. Αν λοιπόν ιδιωτικοποιηθεί ο ΟΛΘ, ο νέος ιδιοκτήτης θα διαχειρίζεται τα πρώτα δέκα μέτρα σε όλο το μήκος της παραλίας μέχρι το Παλατάκι. Εδώ, τόνισε, προβάλλει ένα εφιαλτικό σενάριο για τους κατοίκους της Θεσσαλονίκης που θα αποκοπούν από το παραλιακό μέτωπο της πόλης τους. Όσο για τις επενδύσεις, σημειώνει πως δεν υπάρχει κάτι χειροπιαστό παρά μόνο ότι θα χρησιμεύσει το λιμάνι ως εγγύηση για αύξηση της πιστοληπτικής ικανότητας του αγοραστή και στη δυνατότητα αξιοποίησης ευρωπαϊκών προγραμμάτων. Πρόκειται για καθαρό «ξεπούλημα». Παραθέτουμε εδώ το σύνδεσμο για περισσότερες πληροφορίες: http://www.zougla.gr/greece/article/apokalipsi-i-apofasi-paraxorisis-tis-provlitas-1-aniki-apoklistika-ston-ol8-oxi-sto-teped

Ένα πράγμα γίνεται κατανοητό. Όσο οι κάτοικοι της πόλης αφήνουν τους κυβερνήτες της να ενεργούν εν αγνοία τους, θα βρεθούν μπροστά σε εφιαλτικές συνθήκες ζωής και θα αναγκαστούν να αγωνιστούν εκ των υστέρων.

Η παρακολούθηση των πεπραγμένων του Δήμου Θεσσαλονίκης διενεργείται από τον Τομέα ΟΤΑ του ΕΠΑΜ Θεσσαλονίκης, με συστηματική παρουσία στις συνεδριάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου από τις 8/2/2016.

Πεπραγμένα του Δήμου Θεσσαλονίκης μέσα απο τις συνεδριάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου Πεπραγμένα του Δήμου Θεσσαλονίκης μέσα απο τις συνεδριάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου Reviewed by Διαχειριστής on Πέμπτη, Απριλίου 07, 2016 Rating: 5

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Από το Blogger.