Στην κατάσταση που βρίσκεται
σήμερα η οικονομία, παρά τις αισιόδοξες, πλην παραπλανητικές δηλώσεις των
κυβερνώντων -που αναμένουν πως και πως την ολοκλήρωση της περίφημης αξιολόγησης,
βάλλοντας ευθέως ενάντια και στα τελευταία ψήγματα κρατικής κυριαρχίας που
έχουν απομείνει-, απαιτείται η άμεση υλοποίηση ενός σχεδίου έκτακτης ανάγκης. Ένα σχέδιο έκτακτης ανάγκης με
σκοπό, αφ’ ενός μεν την γρήγορη ανακούφιση των πολιτών από τα πλήγματα που
έχουν δεχθεί και θα δεχθούν, μέχρις ότου ο ίδιος ο λαός καταφέρει να ανατρέψει
αυτήν την κατάσταση και το καθεστώς που την υπηρετεί. Αφ’ ετέρου δε, την άμεση
ανάταξη της οικονομικής διαδικασίας, που θα επιτρέψει την ομαλή μετάβαση με
τους μικρότερους δυνατούς κλυδωνισμούς στη νέα κατάσταση και θα ανοίξει τις
προοπτικές μιας ταχύρρυθμης και στηριγμένης στις ίδιες δυνάμεις του λαού μας
ανάπτυξης. Το σχέδιο αυτό έχει περιγραφεί σε αδρές γραμμές στο πρόγραμμα των «100
πρώτων ημερών μιας Κυβέρνησης Παλλαϊκού Μετώπου» που το Ε.ΠΑ.Μ. είχε την
ευκαιρία να παρουσιάσει τον Ιανουάριο του 2014, ενώ στο εξής θα δοθεί η
δυνατότητα, να διατυπωθεί με μεγαλύτερη σαφήνεια και λεπτομέρεια.
Το γεγονός ότι το σχέδιο αυτό
είναι σχέδιο έκτακτης ανάγκης, ανακούφισης και ανάνηψης, δεν σημαίνει ότι δεν
εντάσσεται οργανικά και δεν αποτελεί μέρος του ευρύτερου σχεδιασμού, όπως το
Ε.ΠΑ.Μ. προτείνει για τη συνέχεια.
Το σχέδιο αυτό εκπονήθηκε με βάση
την καθημερινή μελέτη των προβλημάτων, την εξέλιξη των...
δεικτών και των προβλέψεων, όχι μόνο του Ε.ΠΑ.Μ., αλλά και άλλων, καθώς και επίσημων διεθνών οργανισμών. Επίσης, στηρίζεται όχι σε ένθεν κακείθεν αδιέξοδες ιδεοληψίες που οδηγούν σε στρεβλώσεις παντός είδους, αλλά αποκλειστικά στη βάση της σχέσης κόστους - οφέλους για τη χώρα και τη μεγάλη πλειοψηφία των πολιτών της.
δεικτών και των προβλέψεων, όχι μόνο του Ε.ΠΑ.Μ., αλλά και άλλων, καθώς και επίσημων διεθνών οργανισμών. Επίσης, στηρίζεται όχι σε ένθεν κακείθεν αδιέξοδες ιδεοληψίες που οδηγούν σε στρεβλώσεις παντός είδους, αλλά αποκλειστικά στη βάση της σχέσης κόστους - οφέλους για τη χώρα και τη μεγάλη πλειοψηφία των πολιτών της.
Με την πτώση του ΑΕΠ κατά τουλάχιστον
27%, την εκτίναξη της ανεργίας στο 30%, την μείωση των εισοδημάτων των
νοικοκυριών κατά μέσο όρο 45%, την κατάρρευση των επενδύσεων περίπου στο μισό
του 2007 και ενδεχομένως ακόμη παρακάτω, για να αναφέρουμε μερικά μόνο από τα
δεδομένα που αντιμετωπίζουμε σήμερα, η κατάσταση εξελίσσεται χειρότερα και από
το αν θα βρισκόμασταν σε πολεμική περίοδο. Και αυτό ανεξάρτητα αν οι
κυβερνώντες επιχαίρουν για ανύπαρκτα πρωτογενή πλεονάσματα και άλλα συναφή, που
καμιά σχέση δεν έχουν με την πραγματικότητα.
Όλοι αυτοί που μας λένε ότι δεν
υπάρχουν μαγικές λύσεις, θα όφειλαν να ψάξουν να τις βρουν, αλλιώς θα έπρεπε να
μας είχαν αδειάσει τη γωνιά εδώ και καιρό, ή τουλάχιστον να σιωπούν. Αλλά
βέβαια λύσεις όχι μαγικές, αλλά απλές και αποτελεσματικές μέσα στο δοσμένο
πλαίσιο δεσμεύσεων και συνθηκών προφανώς δεν υπάρχουν κι εδώ έχουν δίκιο.
Το Ε.ΠΑ.Μ. τολμά και
σχεδιάζει με ρεαλισμό, σπάζοντας το ασφυκτικό πλαίσιο και τις δεσμεύσεις, που
μας καθηλώνουν στην καταστροφική αδράνεια και την ανημποριά:
Αμέσως μετά την πτώση της
κυβέρνησης και του οτιδήποτε αυτή εκφράζει, παίρνονται μέτρα, εκτός αυτών που
προαναφέρθηκαν και αποτελούν τα προαπαιτούμενα:
α) Πρώτον μέτρα
ενεργητικού χαρακτήρα άμεσου αποτελέσματος, όπως:
1. Άμεση αποκατάσταση όλων
των εισοδημάτων στην προ του Δεκέμβρη 2009 εποχή, για την τόνωση της
αγοραστικής δύναμης των νοικοκυριών.
2. Διασφάλιση των
καταθέσεων των πολιτών στις τράπεζες, που τίθενται σε καθεστώς εκκαθάρισης εν
λειτουργία υπό δημόσιο αποκλειστικά έλεγχο.
3. Ρύθμιση όλων των
δανείων, των οφειλών προς τα ταμεία και την εφορία στην κατεύθυνση μιας
γενικευμένης «Σεισάχθειας», προκειμένου να επανεκκινήσει η οικονομία από
καθαρή και μηδενική βάση, χωρίς βάρη και υποχρεώσεις στα νοικοκυριά και στους
μικρομεσαίους, που προέκυψαν από τις καταστροφικές μνημονιακές πολιτικές και
την αδυναμία ανταπόκρισης στις υπερβολικές υποχρεώσεις που παράνομα
επιβλήθηκαν.
Μια τέτοια ρύθμιση δεν είναι
επ’ ουδενί χαριστική έναντι ουδενός, αλλά αποτελεί αναγκαία προϋπόθεση για την
άμεση επανεκκίνηση της οικονομικής δραστηριότητας. Βεβαίως οι ρυθμίσεις θα
πρέπει να γίνουν με προσοχή, για να μην αδικηθούν οι πολίτες που με τον
οποιονδήποτε τρόπο θα έχουν μέχρι τότε εκπληρώσει εν μέρει ή στο σύνολό τους
τις επιβληθείσες υποχρεώσεις. Εννοείται, ότι τα δάνεια και οι υποχρεώσεις των
μεγάλων επιχειρήσεων, των τραπεζών και της ολιγαρχίας εξαιρούνται και
καθίστανται άμεσα απαιτητά.
4. Αναπροσαρμογή του ΦΠΑ
με κριτήριο την ελάφρυνση του λαϊκού τζίρου και την επιβάρυνση της πολυτελούς,
ή παρασιτικής κατανάλωσης.
5. Κατάργηση κάθε έκτακτης
ή τακτικής φορολογίας, εισφοράς, ή τέλους που επιβλήθηκε κάτω από το κράτος των
μνημονιακών υποχρεώσεων και επανασχεδιασμός του φορολογικού συστήματος με
γνώμονα την απλότητα, την αναλογικότητα και τη δικαιοσύνη στη κατανομή των
βαρών.
6. Σειρά συναφών και
συμπληρωματικών των προηγουμένων μέτρων, προκειμένου να τονωθεί άμεσα η εγχώρια
ζήτηση προϊόντων, που μαζί με τα μέτρα επιβολής καθεστώτος ανταγωνιστικής
προστασίας της εγχώριας παραγωγής, θα αφυπνίσει τις παραγωγικές
δυνάμεις του τόπου, αντιστρέφοντας την βαθιά υφεσιακή διαδικασία που περιήλθε η
εθνική μας οικονομία.
Έτσι κι αλλιώς, προϋπόθεση και
αναγκαία συνθήκη για την ανάκαμψη της οικονομίας και την παραγωγική
ανασυγκρότησή της είναι η επανάκτηση της εσωτερικής αγοράς από τις εγχώριες
παραγωγικές δυνάμεις. Οι εξαγωγές σε αυτή τη πρώτη μεταβατική φάση,
μολονότι πολύ σημαντικές, έπονται των προτεραιοτήτων.
7. Σύναψη διακρατικών
συμφωνιών για την προμήθεια πρώτων υλών και εξοπλισμού απαραίτητων για την
παραγωγική διαδικασία, καυσίμων και φαρμάκων. Σημειωτέον ότι τέτοιες
διακρατικές συμφωνίες και συμφωνίες ανταλλαγής προϊόντων μέσω της μεθόδου
«κλίρινγκ», έχουν απαγορευθεί από τη ΕΕ, αφού την οποιαδήποτε εμπορική
συναλλαγή οφείλει να την πραγματοποιεί ιδιώτης. Καμία απ’ ευθείας εμπορική
σχέση μεταξύ κρατών της ΕΕ και των υπολοίπων κρατών του κόσμου δεν μπορεί να
υπάρξει χωρίς τη διαμεσολάβηση ιδιωτών. Φρόντισαν πολύ καλά, να κατοχυρώσουν τα
συμφέροντα των πολυεθνικών τους εταιρειών δημιουργώντας αυτό το κατασκεύασμα
της ΕΕ και στο όνομα του ελεύθερου ανταγωνισμού, να δημιουργήσουν τα πιο μεγάλα
εμπορικά μονοπώλια που ελέγχουν κατ’ αποκλειστικότητα το εμπόριο μεταξύ των επί
μέρους χωρών της ΕΕ και των τρίτων χωρών. Με τη μονομερή μας καταγγελία όλων
των συμβάσεων που αφορούν στην ένταξή μας στην ευρωένωση, απελευθερώνεται η
χώρα από τέτοιου είδους δουλείες.
β) Ταυτόχρονα λαμβάνονται
μέτρα «παθητικού» χαρακτήρα:
8. Νομοθετική κατοχύρωση
των κατώτερων αποδοχών που θα καλύπτουν τις ετήσιες πραγματικές βασικές ανάγκες
της εργατοϋπαλληλικής οικογένειας και των κατώτερων συντάξεων στο 80% αυτών των
αποδοχών.
9. Θεσμοθέτηση γνήσιας Αυτόματης
Τιμαριθμικής Αναπροσαρμογής (ΑΤΑ) στη βάση ενός αυθεντικού τιμάριθμου, που
να μετρά το αληθινό κόστος ζωής για το εργαζόμενο νοικοκυριό.
10. Κατάργηση όλων των
μορφών «ευλύγιστης», «προσωρινής» και «μερικής απασχόλησης», τόσο στον δημόσιο
όσο και στον ιδιωτικό τομέα και κατοχύρωση ανελαστικών στη βάση της σταθερής
και μόνιμης απασχόλησης.
11. Εξασφάλιση ίσων
δικαιωμάτων στην εργασία και στην κοινωνική ασφάλιση για όλους τους
εργαζόμενους χωρίς κανενός είδους προαπαιτήσεις, διαχωρισμούς και εξαιρέσεις.
12. Σταδιακή μείωση των
ωραρίων εργασίας με στόχο την καθιέρωση εβδομάδας 35 ωρών παντού.
13. Μετατροπή του ΟΑΕΔ σε
ταμείο ασφάλισης κατά της ανεργίας με τον επαναπροσανατολισμό του συνόλου των
πόρων του στην πραγματική στήριξη των ανέργων, με το επίδομα ανεργίας στο 80%
του βασικού μισθού για ολόκληρη την περίοδο της ανεργίας και την πλήρη
κατοχύρωση κοινωνικοασφαλιστικών δικαιωμάτων των ανέργων.
14. Δραστική μείωση στο
μισό της άμεσης φορολογίας των πολύ μικρών επιχειρήσεων και αξιοποίηση του
συνόλου των αναπτυξιακών, επενδυτικών και άλλων επιδοτήσεων του κράτους για την
άμεση στήριξη των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων.
15. Ο αυστηρός έλεγχος των
εισαγωγών προϊόντων που παράγονται στην Ελλάδα, ή που εν δυνάμει μπορούν να
παραχθούν, παράλληλα με την επιβολή περιορισμών στη συναλλαγματική κυκλοφορία
προς και από το εξωτερικό, απαραίτητη για την διαδικασία μετάβασης στο νέο
Εθνικό κρατικό νόμισμα.
Όλα αυτά τα μέτρα, είτε
ενεργητικής, είτε παθητικής υφής, αλλά και άλλα που θα περιγραφούν
αναλυτικότερα σε επόμενα σημειώματα, δεν είναι απλά μέτρα έκτακτου και
αμυντικού χαρακτήρα σταθεροποίησης μιας πολύ άσχημα διαμορφωμένης κατάστασης,
όπως αυτή που βιώνουμε σήμερα. Στοχεύουν σε ένα δημιουργικό σοκ στην
οικονομία, που χωρίς αυτό δεν είναι δυνατόν να ανακάμψει, πέραν της
αποκατάστασης στοιχειωδώς της κοινωνικής δικαιοσύνης.
Με την εκκαθάριση του πεδίου, την
αποκατάσταση των εισοδημάτων, την ανακούφιση από τα χρέη και τις οφειλές και
την κατανόηση των νέων όρων που συνοδεύουν τις στρατηγικές επιλογές άρνησης
αναγνώρισης και αποπληρωμής του παράνομου χρέους, τη ρήξη με τους μηχανισμούς
καθυπόταξης της χώρας, την καθιέρωση του νέου Εθνικού κρατικού νομίσματος,
καθώς και η κατάρριψη των καταστροφολογικών μύθων, που συνοδεύουν ως τα σήμερα
αυτή την προοπτική, η αυτοπεποίθηση του λαού θα εκτοξευθεί και μαζί με
αυτήν το οικονομικό κλίμα στην πραγματική οικονομία, με αντίστοιχη άνθιση και
ανάπτυξη σε πρωτόγνωρα επίπεδα.
Η προοπτική και η στρατηγική
για μια νέα Οικονομία στέρεη στο βάθος του χρόνου.
Η χώρα μας, παρά και ενάντια στην
αντίληψη, που για χρόνια καλλιεργούν οι άρχουσες ελίτ και οι υποταγμένες σ’
αυτές κυβερνήσεις και που την θέλουν φτωχή και αδύναμη και γι’ αυτό πάντα
υποτελή σε ξένους προστάτες, είναι μια προικισμένη χώρα. Παρά τη λογική
της «ψωροκώσταινας» διαθέτει πλούσιους τους φυσικούς πόρους, είτε αυτοί αφορούν
το περιβάλλον, το κλίμα, την ιστορικότητα του εθνικού χώρου, είτε αφορούν τον
ορυκτό πλούτο, τις πολυποίκιλες και πολύμορφες ενεργειακές πηγές, ή τη
δυνατότητα του εδάφους της να θρέψει με αυτάρκεια τον πληθυσμό, είτε και κυρίως το ανθρώπινό της δυναμικό.
Διαθέτει φυσικούς πόρους και δυναμικό τέτοιο που μπορεί να εξασφαλίσει στο
διηνεκές υψηλό βιοτικό επίπεδο και ανεπανάληπτη ποιότητα ζωής για το λαό μας.
Για την ανακούφιση του λαού και την άμεση ανάνηψη της Οικονομίας.
Reviewed by Διαχειριστής
on
Τρίτη, Μαρτίου 29, 2016
Rating:
Δεν υπάρχουν σχόλια: