Το φορολογικό πρόγραμμα του ΕΠΑΜ.

«Αυξημένη φορολογία στα προϊόντα πολυτελείας και ΦΠΑ μέχρι 10% αναφέρεται στο νέο φορολογικό πρόγραμμα του ΕΠΑΜ» υπογραμμίζει σε συνέντευξη στη ΔΕΣΜΕΥΣΗ ο Γενικός Γραμματέας του ΕΠΑΜ Δημήτρης Καζάκης.

Ερ. Πώς θα ελεγχθεί το φορολογικό χρέος;
Απ. Έχουμε γυρίσει σε φόρους υποτέλειας όπως στην νεοφεουδαρχία καπιταλιστικού τύπου. Όταν το φορολογικό χρέος είναι 82 δις. ευρώ δεν μπορεί να υπάρξει ανταποδοτικό σύστημα με υπηρεσίες. Πρέπει να σημειωθεί ότι τα 20-25 δις. είναι παλιά χρέη εταιριών (όσες έχουν κλείσει ή δεν έχουν πληρώσει) στα οποία πρέπει να γίνει εκκαθάριση.

Ειδικότερα για τις μικρές και τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις το χρέος από έλλειψη φοροδοτικής ικανότητας, διαγράφεται με νομοθετική ρύθμιση για να τους δοθεί η ευκαιρία να ξαναλειτουργήσουν.

Όσο πρόκειται για τις δημοτικές επιχειρήσεις, το νομικό καθεστώς θα δημιουργηθεί από μηδενικής βάσης.

Για την φορολογία προσώπων θα ελεγχθούν τα έσοδά τους για να διαπιστωθεί η φορολογική τους ικανότητα. Σκοπός είναι να σβήσει το χρέος προς την εφορία από τους μνημονιακούς φόρους στα νοικοκυριά, ελεύθερους επαγγελματίες, αγρότες, μικρομεσαίους.

Ερ. Ποιό θα είναι το φορολογικό πρόγραμμα που προτείνει το ΕΠΑΜ;
Απ. Το φορολογικό σύστημα πρέπει να είναι λίγες σελίδες απλοποιημένο και να είναι κατανοητό. Θα υπάρχει άμεση φορολογία δηλαδή με βάση το εισόδημα που παράγει το νομικό ή φυσικό ....
πρόσωπο. Έμμεση φορολογία: δύο άμεσοι φόροι α) φόροι αποτροπής: αυξημένη φορολογία σε είδη πολυτελείας β) ΦΠΑ μέχρι 10%. Πάνω από 10% είναι κατά της ανάπτυξης. Η προοπτική για το ΦΠΑ είναι να εξαλειφθεί σταδιακά, με στόχο να υποκατασταθεί πλήρως με τα μη φορολογικά έσοδα του κράτους. Θα υπάρχει αφορολόγητο όριο ανάλογα με τα όρια της φτώχειας σύμφωνα με αξιόπιστα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ. Επίσης το όριο της φτώχειας ελέγχεται με βάση το καλάθι της νοικοκυράς (διατροφή, ένδυση, υπόδηση, βασικές δαπάνες διαβίωσης). Δηλαδή ποιές είναι οι ανάγκες του πληθυσμού. Μιλάμε για το κόστος ζωής. σε ετήσια βάση και την σύνθεση της οικογένειας, όπου θα ορισθούν συντελεστές ανάλογα με τα εισοδήματα. Ένας συντελεστής για πολύ υψηλά εισοδήματα ύψους ενός εκατομμυρίου (καθαρό εισόδημα) τον χρόνο πρέπει να είναι πάνω από το 65%.

Πρέπει να σημειωθεί ότι οι παραπάνω διατάξεις θα περάσουν στο Ελληνικό Σύνταγμα.

Τα οικονομικά πρότυπα των κλάδων θα είναι ξεχωριστά από το φορολογικό σύστημα, ανάλογα με το εμπορικό δίκαιο. Συγκεκριμένα θα δημιουργηθούν νέα πιο αυστηρά λογιστικά πρότυπα, τα οποία θα είναι ενιαία για όλους τους βαθμούς επιχειρήσεων.

Επίσης θα ξαναδημιουργηθεί το Κρατικό Σώμα «Ορκωτοί Λογιστές». Δηλαδή θα είναι οι μόνοι που θα υπογράφουν απέναντι του κράτους.

Ερ. Πώς θα λειτουργήσει το κράτος;
Απ. Άμεση εθνικοποίηση στρατηγικών τομέων της χώρας (όπως διυλιστήρια, ενέργεια, τηλεπικοινωνίες, κ.α). Ακόμη επαναπροσδιορισμός του προγράμματος δημοσίων επιχειρήσεων. Η χρηματοδότηση του κράτους θα γίνεται κυρίως από μη φορολογικά μέσα, και σε βάθος χρόνου με την δημιουργία κρατικών επιχειρήσεων προκειμένου να αυξηθούν τα έσοδά του. Το 15%-20% του νέου κρατικού προϋπολογισμού θα είναι μη κρατικά έσοδα, μειώνοντας δραστικά την έμμεση φορολογία. Πληθωρισμό δεν θα έχουμε (προκύπτει μόνο από τις μονοπωλιακές καταστάσεις στην οικονομία). Στο μεσοδιάστημα ακόμη και ένα σημαντικό έλλειμμα δεν θα προκαλέσει πληθωρισμό αρκεί να είναι παραγωγικό. Δηλαδή να χρηματοδοτεί την παραγωγή και την απασχόληση στην οικονομία.

Για την εξαγωγή συναλλάγματος (καταθέσεις στο εξωτερικό, ή επενδύσεις σε τίτλους) θα υπάρξει φορολογία 45% (εφάπαξ στο σύνολο για αρχή και μετά για κάθε πράξη).

Παράλληλα η σημερινή Τράπεζα της Ελλάδος θα καταργηθεί και θα αλλάξει η νομική υπόσταση. Ο νέος κεντρικός τραπεζίτης θα ελέγχεται από τη Βουλή και δεν θα υπάρχει τραπεζικό απόρρητο.

Ερ. Ποιές θα είναι οι επιχειρηματικές μορφές;
Απ. Κλείνουν οι οφσόρ εταιρίες και δεσμεύονται τα περιουσιακά στοιχεία. Οι ιδιοκτήτες μπορούν μέσα σε ένα χρόνο να αποδείξουν ότι η εταιρία είναι δικιά τους και τότε με άλλη μορφή εταιρίας αποδεσμεύονται τα περιουσιακά τους στοιχεία. Σε αντίθετη περίπτωση δεν αποδεσμεύεται η περιουσία. Παράλληλα οι μετοχές δεν θα είναι ανώνυμες αλλά επώνυμες και οι αφανείς μέτοχοι απαγορεύονται.

Ερ. Ποιό είναι το πρόγραμμα για επενδύσεις;
Απ. Θα πραγματοποιηθούν επενδύσεις που θα χρειάζεται η χώρα, με βάση την οικονομία. Θα υπάρχει ανάλογο νομικό πλαίσιο και θα χρειάζονται μελέτες βιωσιμότητας της επένδυσης, όπου θα κρίνονται από Ανώτατο Συμβούλιο του Κράτους. Οι επενδύσεις θα κρίνονται με βάση την συμβολή τους σε τεχνολογίες παραγωγής, απασχόλησης με βάση το ισοζύγιο της περιοχής (όχι ερήμωση της περιοχής), κοινωνική-περιβαλλοντική ισορροπία.

Ερ. Πώς θα ελέγχονται οι εισαγωγές και οι εξαγωγές;
Απ. Καταρχήν, χρειαζόμαστε μια προστατευμένη οικονομία προκειμένου να ανθήσει η εγχώρια παραγωγή. Χωρίς προστασία δεν μπορεί να υπάρξει παραγωγή.

Αυτό σημαίνει ότι θα απαγορεύονται οι εισαγωγές έως ότου εξαντληθεί η εγχώρια παραγωγή. Αφού εξαντληθεί οι εισαγωγές που θα επιτρέπονται θα είναι τουλάχιστον της ποιότητας της εγχώριας παραγωγής. Οι ανελαστικές εισαγωγές θα είναι: καύσιμα, είδη πρώτης ανάγκης, βιομηχανικός εξοπλισμός απαραίτητα για την οικονομία. Η πληρωμή των εισαγομένων προϊόντων, μετά από διακρατικές συμφωνίες, θα γίνονται με χρονικό περιθώριο ενός έτους (όπως το πετρέλαιο από το Ιράν), ή με ανταλλαγή προϊόντων.
Για τις εξαγωγές θα υπάρξει αυτόνομος Οργανισμός Εξωτερικού Εμπορίου όπου θα ελέγχεται από την Βουλή. Η τιμή των προϊόντων θα είναι με βάση την προσφορά και την ζήτηση, μέσω διακρατικών συμφωνιών, ή ιδιωτικών συμφωνιών.

Ερ. Και οι ξένες επενδύσεις;
Απ. Η οικονομία χρειάζεται μόνο εκείνες τις ξένες επενδύσεις που συμβάλουν αποφασιστικά στην ανάπτυξη εγχώριας τεχνολογίας παραγωγής. Δεν υπάρχει αντίρρηση λοιπόν για ξένες επενδύσεις. Αρκεί να μην εξαρτάται η οικονομία και η απασχόληση από αυτές και φυσικά να μην γίνονται με όρους αποικιοκρατίας.
Άμεση προτεραιότητα θα έχουν επενδύσεις όπου κατ’ ελάχιστο το 80% της προστιθέμενης αξίας του προϊόντος θα παράγεται στην Ελλάδα. Ενώ για ορισμένους κλάδους, όπως μεταποίηση τροφίμων, θα απαιτείται το 100% θα παράγεται στην Ελλάδα. Απαγορεύονται οι εισαγωγές που κτυπούν την ελληνική παραγωγή, ειδικότερα στα φρέσκα προϊόντα (γάλατα, τυριά κ.α).

Ερ. Θα αλλάξει η εργατική νομοθεσία;
Απ. Θα υπάρξει νέα εργατική νομοθεσία, ανελαστική. Οι μισθοί θα καθορίζονται από πραγματικά ελεύθερες διαπραγματεύσεις με σκοπό συλλογικές συμβάσεις εργασίας. Ωστόσο, θα νομοθετηθεί ο βασικός μισθός κάτω από τον οποίο δεν επιτρέπεται να πέσει καμιά αμοιβή. Ο βασικός μισθός θα καθορίζεται από το όριο της φτώχειας με βάση το καλάθι της νοικοκυράς όπως θα διαμορφώνεται από τα συνδικάτα και την Στατιστική Υπηρεσία.

Ο εργαζόμενος δεν θα μοιράζεται το επιχειρηματικό ρίσκο. Ο εργοδότης οφείλει να τον αμείβει κατ’ ελάχιστο με ολόκληρο τον βασικό μισθό ακόμη κι αν τον απασχολήσει έστω και μία εργάσιμη ώρα. Με τον τρόπο θα δοθεί κίνητρο στις επιχειρήσεις να οργανώσουν ορθολογικότερα την παραγωγή και τις εργασίες του, ώστε να εξαλειφθεί – στο μέγιστο δυνατό βαθμό – η μερική απασχόληση και η ελαστική εργασία που υπονομεύει την παραγωγικότητα της εργασίας. Από την άλλη ο μισθός παύει απλά να είναι εργατικό κόστος. Οφείλει να καλύπτει – με τον καλύτερο δυνατό τρόπο – τις βασικές ανάγκες διαβίωσης του εργαζόμενου.
Με τον τρόπο αυτό θα έχουμε μια διαρκώς ανατροφοδοτούμενη εγχώρια αγορά από τα εισοδήματα των εργαζομένων, όπου μέλλον θα έχουν μόνο, ή κυρίως οι πιο παραγωγικές επιχειρήσεις.

Δημοσιεύτηκε στη Δέσμευση, ψηφιακή εφημερίδα, 15 Μαρτίου 2016, 


Το φορολογικό πρόγραμμα του ΕΠΑΜ. Το φορολογικό πρόγραμμα του ΕΠΑΜ. Reviewed by Διαχειριστής on Πέμπτη, Μαρτίου 17, 2016 Rating: 5

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Από το Blogger.